Kısalar

Kısalar

YIKICI DÜRTÜ

Toplam süre 78’

[Bu programdaki filmler Epilepsi hastaları için uygun değildir.]

NOSTALJi (NOSTALGIA),1971

36’,16mm | İngilizce

Yönetmen:Hollis Frampton

S:TREAM:S:S:ECTION:S:ECTION:S:S:ECTIONED, 1971

42’, 16mm | İngilizce (Diyalogsuz)

Yönetmen:Paul Sharits

Hollis Frampton’ın (nostalji) filmiyle Paul Sharits’in S:TREAM:S:S:ECTION:S:ECTION:S:S:ECTIONED filminden oluşan “Yıkıcı Dürtü” adlı program, hem zihinsel hem de fiziksel denebilecek bir yıkımın kapılarını aralıyor.Frampton, fotoğraflar ve anılar aracılığı ile zamansal bir oyun haline getirdiği filmiyle nostalji hissinin sinemadaki karşılığını ararken, Michael Snow’un “güçlü bir vandalizm” olarak tanımladığı Sharits’in filmi ise, hızlıca belirip kaybolan görüntülerle pelikülün olanaklarını sonuna kadar kullanarak seyirciyi provoke etmeye çalışıyor.

PELİKÜLÜN SINIRLARI*

[Bu programdaki filmler Epilepsi hastaları için uygun değildir.]

Toplam süre 67’

*Bu filmde cinsellik ve / veya şiddet içeren sahneler yaşı küçük izleyiciler için uygun olmayabilir.

KORİDOR (CORRIDOR),1970

22’, 16mm |Diyalogsuz

Yönetmen:Standish Lawder

YERKÜRE (GLOBE), 1971

Yönetmen:Ken Jacobs

22’, 16mm (3D filtreler ile) | İngilizce

DİNGİN HIZ (SERENE VELOCITY), 1970

Yönetmen:Ernie Gehr

23’, 16mm|Sessiz

Film pelikülünün sınırları ve bu sınırları zorlamanın yeni anlamlar yaratma olasılığına dair üç filmden oluşan “Pelikülün Sınırları” seçkisi, Standish Lawder’ın Koridor, Ken Jacobs’ın Eldiven ve Ernie Gehr’ın Dingin Hız adlı filmlerinden oluşuyor.

Yönetmenler lens, odak noktası gibi olgularla deneyler yaparken film pelikülünün sınırlarını sorgulamakla birlikte, sinemanın insanın algısına hitap eden yeni bir deneyim alanı olarak kendini izleyiciye sunmasına da zemin hazırlıyor.

ROBERT BREER SEÇKİSİ

Toplam süre 49’

70| 1970 | 4' 35''

GULLS AND BUOYS | 1972 | 6'

FUJI |1973 | 9’

77 | 1977| 10’

LMNO| 1978 |10’

T.Z. |1979 | 9’

Avangart sinemanın usta isimlerinden Robert Breer, animasyonlarında çeşitli sürprizler ve mizahla dolu ritimler yaratmayı başarıyor. Soyut imgeler, rotoskopi ile yapılmış çizimler, 16mm görüntüler, dergilerden kesilmiş resimler ve bunların her türlü karışımını çok hızlı bir devinim içinde kullandığı filmleriyle, izleyiciyi perdede olup biteni algılamak için aktif bir çaba sarf etmeye davet ediyor.Filmlerini kendisini şaşırtmak için yaptığını söyleyen Breer’in sanatını Jonas Mekas “mutluluk sineması” olarak tanımlıyor. Robert Breer, New Order’ın “Blue Monday” şarkısındaki animasyonların da yaratıcısı.

DİŞİLİĞİN MUKTEDİRLİĞİ*

Toplam süre 89’

*Bu filmde cinsellik ve / veya şiddet içeren sahneler yaşı küçük izleyiciler için uygun olmayabilir.

HAFİF KURGU (SOFT FICTION ), 1979

56’, 16mm | İngilizce

Yönetmen:Chick Strand

BÜYÜK ÇAKRANIN YAKININDA (NEAR THE BIG CHAKRA),1971

17’ | 16mm |Sessiz

Yönetmen:Anne Severson

ÇİFTE KUVVET (DOUBLE STRENGTH), 1978

Yönetmen:Barbara Hammer

16’, 16mm|İngilizce

Dişiliğin Muktedirliği” adlı seçki, dönemin önde gelen kadın yönetmenlerinin, feminist ve kuir dünya görüşlerini ortaya koyduğu çalışmaları içeriyor. Seçkideki üç film, aynı zamanda sinemayı eril bakışın egemenliğinden çekip çıkarmayı da hedeflemekte.Chick Strand’ın Hafif Kurgu adlı filmi kadın şehveti üzerine kişisel bir belgesel denemesiyken, diğer tarafta Barbara Hammer, Çifte Kuvvet’telezbiyen bir ilişkiye ve onun dinamiklerine odaklanıyor. Anne Severson’ın radikal filmi Büyük Çakranın Yakınında ise çeşitli yaş gruplarından kadınların vajinalarının yakın plan görüntülerinden oluşmakta.

SANAT OLARAK VİDEO

Toplam süre 94’

STAN VANDERBEEK’IN VIDEO ÇALIŞMALARI (STAN VANDERBEEK SELECTED WORKS)

NEWSREEL OF DREAMS: PART I|1976 |28’

STROBE ODE |1977 | 11’

VANISHING POINT LEFT| 1977 | 9’30’’

COLOR FIELDS LEFT| 1977 | 7’47’’

MIRRORED REASON| 1979 | 9’22’’

GLOBAL GROOVE| 1973 |28’

Yönetmen:Nam June Paik & John Godfrey

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte sinema alanındaki denemeler de bu sahaya doğru kaymaya başladı. “Sanat Olarak Video” seçkisi teknolojiyi sanatın içine katan ve film pelikülü yerine videoyu kullanan sanatçıların işlerinden oluşuyor. Bilinçdışından fırlayan dans, şiir ve çeşitli materyallerin kolajlarından meydana gelen Stan VanDerBeek’in video çalışmaları günümüz video deliliği ve bunun çeşitli türevleri hakkında güçlü bir referans olurken, Global Groove ile Nam June Paik ve John Godfrey, belki de döneminin çok da ilerisinde “MTV Kuşağı”nın alışık olacağı bir sinema diline yaklaşıyor.

Geçmiş Programlar
Işığın Peşinde
7–10 Nisan 2016